AKLALE

sıradan,ama özel

19 Nisan 2009 Pazar

Yetememek


Çağımızın hastalıklarından biri midir acaba yetememek?Hani sayarlar ya bazen stres,mutsuzluk,ümitsizlik,gayesizlik çağımızın hastalığı diye..Bunlara ben ilave olarak yetememe,yeterli olamama şıkkını da koyuyorum.Her gün kendimi geliştirmek için çaba sarfetsemde an geliyor çocuklara karşı, hayata karşı, bazende kendime karşı yeterli olamadığımı düşünüyorum..Bu durum bende bazen ümitsizlik oluşturuyor, bazende tam tersine bir tevekkül hali.."Müslüman korku ve ümit arasında olmalıdır" şiarını bilen biri olarak,hayata karşı, hayatın bana sunduklarına karşı veya benim hayata sunduklarıma karşı ümitsizliklerim hat safhada bu aralar..Gerçekten ne kendime ne de çocuklara yetebiliyorum..Bu sadece bana has bir duygu mu, onuda bilmiyorum..

1 Yorum:

  • saat: 2 Mayıs 2009 11:48 , Anonymous fikir7.com dedi ki...

    BEN ve HiÇ

    Kendine yetemeyen insan, hicbirseye yetemez..zira yetememezlik, eksikliktir. eksiklikle birakin hedefe yetmeyi, hedefe gden yola dahi cikmak imkansizdir.
    Yetememezlik psikolojisinin asil adi psikolojide "tam, bir bütün olamamazlik" tir. Buda olgunlasma ile ilgilidir.
    "Bendeki BEN" ile bizim psikologlarin tanimladiklari "BEN" in kamillesmemis halidir yetememezlik.
    Herdaim dedigim gibi islama yaklasalim derken uzaklastikca, benligimizdeki BEN lerden uzaklastik.
    islamla islamlasmamis batili hristiyan toplumlarinda ise, islam sacenegi, "BEN" olma seçenegi zaten yoktu..Batililar BEN´in icini EGO ile doldurararak kamillesmek istediler. Birde baktilar ki, BEN lesmek rasyonalitede HiÇ lesmek olmustur.

    içi doldurulamayan yani kemale ermeyen "BEN"; "HiÇ" oluverir...

    Buda yaradanin salak kullarina verdigi en büyük cezalardan birisidir.

    Çözüm: Bozuk araba ile birakin hedefi yakalamayi, yola dahi çikamazsiniz..

    Burada bozuk araba ile insan kastedildigine göre, bozuk araba nasil tamirhanede tamir edilebilirse, insanoglundaki tamiratta "ruh tamirhanesi" nde tamir edilebilir.

    Kendine DÖN...

     

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa