AKLALE

sıradan,ama özel

29 Nisan 2009 Çarşamba

Nefis Büyüdükçe Ruh Küçülür


Allahın rasulü bile "Allahım beni nefsimle başbaşa bırakma"diye dua ederken,bizim bu gerçeği günlük vird haline getirip bunu da hayatımıza tam manasıyla uygulamamız lazım..
Akşamki dersimizde "nefis"konusunu işledi hocamız..Bol bol not aldım ve kendimi hesaba çektim uzunca bir süre..Bir çok şeyi şeklen yaptığımın farkına vardım.Namazımın içini tam anlamıyla doldurmadıkça,tesettürü ruha uygulamadıkça daha çok şeytanı nefsi suçlar dururum ben...Yaşantımın Hz. Fatıma'ya komşu olma arzumla uyuşmadığının farkındayım uzunca bir süredir..Ya bu arzumdan vazgeçeceğim, ya da yaşantıma çeki düzen vermem lazım..Arzum idealim olduğuna göre,bu hayat böyle gitmemeli,nefsani isteklerin kurbanı olma durumunu en aza indirmeli,hatta sıfırlamalıyım..Çünkü yaşadığım her iyilik Rab'den, fenalıklar ise nefsimden geliyor..

1 Yorum:

  • saat: 29 Nisan 2009 15:03 , Blogger mim dedi ki...

    NEFS, Baslangic..devam ve Son dur..

    Yaradanin, yaradisla birlikte, zaruri ve zorunlu oldugu icin bizlere verdigi NEFS; aslinda yaradilis nedeninin kendisinden baska birsey degildir.NEFS olmazsa, ne ruh ve nede vücud olurdu.
    Bir Bilgisayar düsünün, enerjisisiz calisabilir mi ? programsiz calisabilir mi ?
    NEFS; ruh ve bedenin enerjisi ve isletmesidir.
    NEFSI

     

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa